X يادگيري زبان انگليسي X يادگيري زبان انگليسي

ELT

شش گام مهم در يادگيري زبان انگليسي

شايد شما از آن دسته از افراد باشيد كه در جستجوي مباني آموزش زبان انگليسي، سايت ها و مقالات بسياري را مطالعه نموده ايد. نگران نباشيد؛ ديگر احتياجي نيست زمان زيادي را صرف جستجو در اينترنت بكنيد! با خواندن اين مقاله، مي توانيد به راحتي به. شش مورد از مهم ترين مباني يادگيري زبان انگليسي دست پيدا كنيد؛ مباني كه در عين آساني، مي توانند يادگيري زبان انگليسي را. براي شما تسهيل كرده و از تلف شدن زمان شما نيز جلوگيري به عمل بياورند. در ادامه به معرفي و توضيح اجمالي اين شش مورد مي پردازيم.

 

۱) سخت نگيريد!
اولين گام در يادگيري زبان انگليسي اين است كه نبايد در امر يادگيري زبان انگليسي، به دانس آموزان سخت گرفت. هرچقدر كه مربي زبان انگليسي نسبت با اصول روان شناختي و روانشناسي يادگيري دانش آموزان. آشناتر باشد، بهتر مي تواند يادگيري را براي دانش آموزان تسهيل نمايد. علاوه بر اين، همه ما مي دانيم با اشتباه كردن و پشتكار است كه موفقيت حاصل مي شود. پس اگر شما از آن دسته از معلم هايي هستيد كه در انجام تمارين به. دانش آموزان سخت مي گرفتيد، لطفا هرچه سريع تر اين كار را كنار بگذاريد.

۲) براي انجام تمارين به دانش آموزان زمان كافي بدهيد
يكي ديگر از عوامل مهم در مباني آموزش زبان انگليسي ارائه تمرين هايي مناسب با سطح زباني دانش آموزان است. در طي انجام اين فرايند، مربيان آموزش زبان انگليسي بايد درنظر داشته باشند تا زمان. كافي را براي حل تمارين به دانش آموزان اختصاص بدهند. هميشه سرعت و عجله موجب اشتباه مي شود. بهتر است مربيان آموزش زبان انگليسي تمارين مربوط به هر درس را يك روز قبل در اختيار دانش آموزان. قرار بدهند تا آن ها بتوانند در كمال آرامش و با وجود زمان كافي به حل مسائل بپردازند. اين كار سبب مي شود تا زبان آموزان بتوانند بهتر روي سوالات تمركز بكنند و پاسخ صحيح را بيابند.

۳) در طول تدريس، به طور مرتب از زبان آموزان بپرسيد كه آيا درس را فراگرفته اند يا نه؟
يكي از اشتباهات رايج در امر آموزش زبان انگليسي اين است كه برخي مربيان زبان انگليسي گمان مي كنند كه. زبان آموزان تمامي نكات و دستورالعمل هاي تدريس شده را فراگرفته اند، لذا اين دسته از معلمان زبان انگليسي، بدون توجه به بازخورد زبان. آموزان در طي تدريس، همچنان به تدريس خود ادامه مي دهند؛ درصورتيكه قريب به اتفاق، هميشه. تعدادي از زبان آموزان هستند كه مطالب تدريس شده را خوب فرانگرفته اند. بهترين كار اين است كه معلم زبان انگليسي در طي تدريس، چندين بار از زبان آموزان بپرسد كه آيا آن ها درس را فراگرفته اند يا نه. علاوه بر اين، ممكن است تعدادي از دانش آموزان خجالتي. نيز در كلاس حضور داشته باشند كه پرسش خود را مطرح نمي كنند. معلم زبان انگليسي مي تواند با استفاده از زبان بدن نيز، از آگاهي يا عدم آگاهي زبان آموزان مطلع گردد.

۴) با پاداش غيرفوري انگيزه ايجاد كنيد
وقتي زبان آموزان براي يادگيري زبان انگليسي پاداش دريافت مي كنند، انگيزه يادگيري در آن ها به مراتب بالا مي رود. اما بايد به اين نكته مهم نيز توجه داشت كه اعطاي پاداش فوري به زبان آموزان، تنها سبب پيشرفت. موقت آن ها در امر يادگيري زبان انگليسي شده و تاثير بلند مدت نخواهد داشت. معلمان آموزش زبان انگليسي مي توانند مزاياي بلند مدت مثل فرصت هاي شغلي بهتر، خريد آسان تر، استرس كمتر در آينده و… را براي. زبان آموزان يادآوري كنند تا از اين طريق، انگيزه آنان را براي فراگرفتن زبان انگليسي بالا ببرند.

۵) تصور نكنيد همه خطاها بد هستند
همانطور كه در گام اول ذكر شد، آموزش زبان انگليسي فقط از طريق تكرار و تمرين حاصل مي گردد. در روند آموزش زبان انگليسي، معلم بايد به زبان آموزان اين آزادي را بدهد تا آنان با استفاده از خلاقيت خود حتي گاهي ساخت هاي جديد زباني را توليد بكنند. علاوه براين، تداخل زبان بومي در حين يادگيري زبان انگليسي، مي تواند به تدريج به يادگيري اين زبان كمك به سزايي بكند.

به طور كلي، معلمان زبان انگليسي نبايد با مشاهده خطاهاي زبان آموزان. دلسرد شوند؛ چراكه اين روند، بخشي طبيعي از فرايند يادگيري زبان محسوب مي شود. براي ارئه راهكار در اين رابطه بايد گفت كه لازم است معلمان زبان انگليسي به جاي تصحيح همه. خطاهاي زبان آموزان به صورت يكباره، اشتباهات آنان را به صورت گزينشي بر اساس اهميت انتخاب كرده و با صبر و حوصله به ترتيب اصلاح نمايند. در نتيجه، زبان آموزان نيز با اين نوع بازخورد اصلاحي ملايم، بهتر مي توانند. ارتباط برقرار كرده و به پيشرفت خود ادامه دهند.

۶) در دانش آموزان خود اعتماد به نفس ايجاد كنيد
زبان آموزان بايد توانايي خود را در انجام يك كار باور داشته باشند تا بتوانند آن را به نحو احسن به انجام برسانند. بدون اعتماد به نفس و ريسك پذيري، احتمال موفقيت زبان آموزان تا حد بسياري پايين خواهد آمد. يك معلم زبان انگليسي بايد به دانش آموزان خود بياموزد كه اشتباه كردن بي خطر است. و موفقيت در داشتن تسلط در به كار بردن زبان انگليسي در پس همين اشتباهات است. راهكارهايي كه در اين زمينه براي معلم زبان انگليسي ارائه. شده است، عبارت است از: تشويق زبان آموزان (البته از نوع غيرفوري)، آسان تر كردن برخي تمارين و فعاليت هاي كلاسي، صبر كردن و عدم نشان داد. عكس العمل نسبت به اشتباهات زبان آموزان در طي كاربرد زبان انگليسي و…

خلاصه اينكه…
در اين مقاله، شش مورد از مهم ترين مباني آموزش زبان انگليسي به زبان آموزان بررسي شد. اين مباني عبارت اند از: ۱) سخت نگرفتن؛ ۲) دادن زمان كافي به دانش آموزان براي انجام تمارين؛ ۳) آگاهي از يادگيري. و همچنين ميزان يادگيري زبان آموزان در حين تدريس زبان انگليسي؛ ۴) ايجاد انگيزه و نشاط در دانش آموزان با دادن پاداش و تشويق هاي غير فوري؛ ۵) داشتن ديد باز نسبت. به برخي خطاهاي زباني دانش آموزان؛ و در نهايت، ۶) ايجاد اعتماد به نفس در زبان آموزان.

اين مباني تقريبا براي هر نوع آموزش زبان انگليسي با هر متد آموزشي كارايي خواهد. داشت و معلمان زبان انگليسي مي توانند با آسودگي خاطر هر شش مورد را براي زبان آموزان خود به كار ببرند. ممكن است برخي از اين نكات ساده به نظر بيايند، اما بايد توجه داشت كه اين مباني، موضوعاتي تخصصي هستند كه حاصل تجارب متخصصان زبان انگليسي طي ساليان متمادي در حوزه آموزش زبان انگليسي است. در پايان، به اين نكته مهم مي پردازيم كه براي موفقيت در انجام هر كاري. بايد تمرين و تكرار داشت و براي رسيدن به نتيجه مطلوب بايد صبر كافي را به كار برد.

 


لينك منبع: سايت ترجمه متن ومقاله فوناتيم

 


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/3/5 ساعت: ۰۷ توسط:fonateam :